1. Název: | Obecní úřad Okřesaneč |
2. Důvod a způsob založení: | Vznik a zánik obcí je upraven zákonem č. 128/2000 Sb. o obcích(obecní zřízení) ve znění pozdějších právních předpisů. |
3. Organizační struktura: | Zbyněk Vančura (starosta) Ján Puskás (místostarosta) zastupitelstvo obce – 7 členů hospodářka obce kontrolní výbor finanční výbor |
4.1. Poštovní adresa: | Okřesaneč 8 286 01 Čáslav |
4.2. Adresa úřadovny pro osobní návštěvu: | Okřesaneč 8 286 01 Čáslav |
4.3. Úřední hodiny: | pondělí: 18:00 – 20:00 hod. |
4.4. Kontaktní spojení: | 724 186 974 (tel. starosta) 724 186 973 (tel. místostarosta) 727 940 655 (tel. hospodářka) |
4.6. Oficiální stránky obce: | www.okresanec.cz |
4.7. Adresa e-podatelny: | podatelna@ouokresanec.cz |
4.8. Další elektronické adresy: | ouokresanec@seznam.cz |
5. Bankovní spojení: | Bankovní účet veden u České spořitelny, Čáslav č.ú. 443523329/0800 |
6. IČ: | 00236284 |
7. DIČ: | nejsme plátci |
8.1. Seznamy hlavních dokumentů: |
obecně závazné vyhlášky Pravidla pro poskytování informací |
8.2. Rozpočet: | |
9. Žádosti o informace: | Písemné žádosti o informace lze adresovat na adresu obecního úřadu, za písemnou žádost o informaci se požaduje také žádost podaná elektronicky, bez nutnosti uznávaného elektronického podpisu, doručená na elektornickou podatelnu obce, nebo do datové schránky obce. |
10. Příjem žádostí a dalších podání: |
Žádost o informace se přijímá na obecním úřadě v úředních hodinách. Žádost může být podána ústně nebo písemně. V případě, že je žádost podána ústně, zástupce obecního úřadu, který žádost přijal, ji ústně vyřídí. O takovém vyřízení žádosti se neprovádí písemný záznam. V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo datovou schránkou), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách. |
11. Opravné prostředky: |
Lhůty pro vyřízení žádosti. Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona). Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) – do 3 dnů od odložení. Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) – do 7 dnů od podání. Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) – do 15 dnů. Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem – do 15 dnů. Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) – do 30 dnů od doručení výzvy. Příjem a vyřízení odvoláníZpůsob odvolání a jeho obsah:
O odvolání rozhoduje:
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem. Stížnost•Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen „stížnost“) může podat žadatel: 1.který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6, 2.kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti, 3.kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo 4.který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací. •Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt písemný záznam. •Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne 1.doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3, 2.uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7. •O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. •Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti. •Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena. Pozn. Pro podání opravného prostředku není vytvořen žádný formulář. Opravný prostředek lze buď podat písemně, nebo ústně do protokolu. Z podání musí být zřejmé, kdo jej činí a proti jakému rozhodnutí je podání učiněno. |
12. Formuláře: | Formuláře, kterými se lze obracet na obecní úřad jsou přístupny na obecním úřadě, nebo je možné po vyžádání e-mailem je zaslat elektronicky. |
13. Popisy postupů – návody pro řešení životních situací: | Naleznete na odkaze – https://portal.gov.cz/portal/obcan/situace. |
14.1. Nejdůležitější používané předpisy: | Zákon č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, v platném znění Zákon č. 167/2012 Sb., kterým se mění Zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony Zákon č. 500/2004 Správní řád, v platném znění Zákon č. 128/2000 Sb. o obcích Zákon č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech Zákon č. 565/1990 Sb. o místních poplatcích Zákon č. 200/1990 Sb. o přestupcích Zákon č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu Platné obecně závazné vyhlášky Usnesení ze zasedání zastupitelstva. |
14.2. Vydané právní předpisy: | Obec Okřesaneč vydává obecně závazné vyhlášky, které mají povahu právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují. Jedná se o statutární předpisy, vnitřní předpisy, veřejné vyhlášky a jiná opatření. Viz bod 8.1. |
15.1. Sazebník úhrad za poskytování informací |
Obecní úřad je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informací se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy. |
15.2. Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací | Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebou nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné sobě nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností. |
16.1. Vzory licenčních smluv | Vzor licenční smlouvy dle § 14 a zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. |
16.2. Výhradní licence | V současné době nejsou pro Obec Okřesanč poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. |
17. Výroční zpráva | Výroční zpráva_2016 Výroční zpráva_2017 |
pověřenec | Jaroslav Matoušek |